Kelime Oyunları- Beyaz

|
Sıcak bir pencere kenarından telaşsız izliyorsan eğer, hele bir de huzur örtülüyse yumuşak kanepende, sıcak çayın yudum yudum keyif olup dağılıyorsa bedeninde, arapsaçı örgüler yumak yumak sarılı değilse yüreğinin dibinde, ne güzeldir, ne seyirliktir, ne gülümseten, ne heyecan üfürendir şu pamuk pamuk dökülen kar, gökyüzünden...

Ya da köpüklü yüzeyinde derin izler bırakarak yürüyorsan, yüzünü tertemiz soğuk yalıyorsa bir yandan, ellerin sıcak paltonun ceplerinin emniyetindeyse, hele bir de ay ışığıyla maviye çalan fotoğrafın canlı şahidiysen, ortalık yankısız sessizlikle uğulduyorsa, en özgür hisseden sen değil misindir?

Bembeyaz çarşaflar serili yatağında uzanır gibi salıvermişsen kendini üzerine, tostopak ettiğin yığına kondurmuşsan havuçtan bir burun, kan ter içinde kalmış halde kaçıyorsan toplara hedef olmaktan, gözlerin hızla ayak basılmamış pürüzsüzlükleri tarıyorsa ve ilk adımı sen atınca gururlanıyorsan tuhafça, kahkahaların çarpışıyorsa diğerleriyle aynı mutlulukla, yaşını çoktan unutmuşsan; eğleniyorsundur, doyasıya yaşa!

Ama unutma, seni bu kadar sarhoş eden, her yönüyle masum görünen kar, mezar oluyor kimilerine yoklukta...

(Not: Bu yazı henüz bitmedi ama gerisi suya yazıldı aktı gitti. Çünkü kelime oyunlarında bu kez amaç, 'bembeyaz' umutlardan, taze başlangıçlardan, yeni yıla 'merhaba'larla, şanslı hayatlardan bahsetmekti...)

7 yorum:

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet dedi ki...

Bu kışın ilk karını seyrettiğim anlarda yazın bana çok hoş geldi, ellerine sağlık.. Bu arada yeni sayfa düzenlemende çok hoş olmuş..Ara sıra değişiklik yapmak lazım değil mi?

s. dedi ki...

söylemeden geçmiyim, yeni sayfa düzenini ben de çok beğendim :))sıcacık, huzur dolu evlerinde insanların, ellerinde birer fincan kahve ile seyrettikleri o masum beyazlık kimileri için, iç acısı...üşümenin ne demek olduğunu bilen biri olarak, burnum sızlıyor...yağmurlu ve soğuk bir günde vapur yolculuğu sonrasında kuytu bir köşede belki 8-10 sokak çocuğunun sadece ısınmak için üst üste yattığını gördüğüm o günden beri burnum sızlıyor. Yarım kalan bu mutluluğum karlı bir günde düşüp omzumu kırmamla korkuya da dönüştü...

Geveze Kalem dedi ki...

Ama ben böyle pısırık yağan karı sevmiyorum. Şöyle koca koca taneleriyle doldursa hemen ortalığı.:(
Evet tebdil-i mekânda ferahlık oluyor bazen.;-)

SS, ben bu acı meseleler yüzünden devamını yazmamıştım. Bunları düşününce karın güzellikleriyle coşan ruhum gölgeleniyor.:(

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım,
minik bir sitem duydum :):)ama inan her yazını kelimesi kelimesine okuyorummm,inann
ve serzenişine kulak verdim,kelime oyununa katıldım nihayet :)
okumak için beklerim efem ,öptüm sizi

Derin Sularda dedi ki...

Ya ben niye bir türlü yorum yazamıyorum - YORUMUMU YAYIMLAYIN -artık yaaaa (bu sitem bloga sana değil arkadaşım )!!!!

of neyse Semacım son iki gündür yazmaya çalışıp yayınlayamadığım yorumlarım kafamda karma karışık oldu ama ilk olarak yeni sayfan hayırlı olsun, çok şık, çok havalı, çok zarif olmuş bayıldımmm! ama koyu yerlere yazı gelince benim bakışlar biraz buğulanıyor:(

Oh dedim beyaz beyaz yazmış! Okudukça açıldım, açıldıkça hayal dünyasına daldım -bembeyaz karlarla örtülü bir şehrin üşütmeyen bir akşamında siyah geceden tane tane dökülen karların altındaymışım- gibi bir an kendimi her şeyden soyutladım...
Eline sağlık...

Butterfly dedi ki...

Kalem ve defter en sevdıgım goruntudur, heryere cok yakısır, bır de kıtap tabı. Istanbul'a kar yagdı demıstın ya blogunu yenıledıgınde kıskanmıstım, off demıstım, ben de ıstıyorum, ve dun aksam ben daha okuldan cıkmamıstım kı heryer bembeyaz olmus, aklıma sen geldın Sema'ya soylım benımde ozledıgım kar gelmıs ıste dedım, bol bol resım cektım oglumla kar topu oynadım, sımdı derse gıtmeden hemen yayınlayayım:)

Geveze Kalem dedi ki...

Burcu, sitem falan değil valla, haybeye mi ötüyorum senin sayfanda diye bir yoklamaydı sadece.:) Hemen okuyorum yazını.;-)

Dilrk niye açılmıyor? Sen bana bayramda da mail atmıştın bu sebepten, sadece benim bloğuma özel bir durum değil, değil mi? Senin ve başkalarının eleştrilerini dikkate alarak fon fotoğrafını biraz kırptım, flulaştırdım, rengini açtım. Umarım daha iyi olmuştur. Benim ekranım çok parlak olduğu için algılayamıyorum ne yazık ki.:(

Butterfly, valla bizdeki kar sizinki kadar değil. Şimdi ben kıskandım seni. Dün mailini okudum ama kuzu akşama kadar uyumayıp saat 5:30 gibi sızınca ve 8:30 da uyanınca, gecenin 1'ine kadar onunla salonun ortasında yemek pişirmece, piknik sofrası kurmaca ve anneye yemek yedirmece oynadık.:(
Değerli müzik adamı Mazhar Alanson'un bir vakit dizelerinde çığırdığı(ve benim değiştirdiğim) gibi; Ah bu ben kendimi nerelerden atsammm! :(