Lotus Çiçeği...

|
Hani bazen öyle zamanda öyle bir şey olur ki, yaşam döngünüz değişmiş gibi hissedersiniz, en umulmadık, beklenmedik şekilde, belki saatlerce, günlerce, haftalarca hatta aylarca baktığınız kapkara kalın perde aralanır bir anda.

Öyle bir şey oldu bana... az önce...

Birikmiş sorularımdan ördüğüm kapı, -kilitliydi ne zamandır- anahtarı uçup kondu önüme... birkaç dörtlükle...
Bir mail geldi, Halil Cibran'dan dizeler...
Size de aynı şeyi hissettirmesini bekleyemem ama paylaşmazsam olmazdı.



"...Ve bir adam şöyle dedi: "Bize kendini bilişden bahset."
Ve o cevap verdi:
"Kalbiniz gecelerin ve gündüzlerin sırrını sessizce bilir.

Ancak kulaklarınız, kalbinizin bilgisini işitmek için deli olur.
Düşüncelerinizde daima bildiğinizi, kelimelerde de bileceksiniz.

Rüyalarınızın çıplak bedenine parmaklarınızla dokunabileceksiniz.
Ve böyle de olması gerekir.
Ruhunuzun saklı kaynağı yükselmeli ve çağıldayarak denize doğru koşmalı;

Ve o zaman, sonsuz derinliğinizin hazineleri gözlerinizin önüne serilecektir.
Ancak bilinmeyen hazinenizi tartmak için tartı aramayın;

Ve bilginizin derinliğini değnekle veya iskandil ipiyle ölçmeye kalkmayın.
Çünkü kişi, ölçüsüz ve sınırsız bir deniz gibidir.

'Tek doğruyu buldum' değil, 'Bir doğruyu buldum' deyin.
'Ruha giden yolu buldum' değil,

'Kendi yolumda yürürken ruhu buldum' deyin.
Çünkü ruh, her yolda yürür.

Ruh ne bir çizgi üzerinde yürür;

ne de bir kamış gibi dümdüz büyür.

Ruh, sayısız taç yaprakları olan bir lotus çiçeği gibi açılır."

(Resim: Halil Cibran)

5 yorum:

Belgin dedi ki...

Etkilendim, cok güzel, her kelimesi üzerinde aylarca, yillarca düsündürecek nitelikte.
Bizimle paylastigin icin cok Tesekkürler.
Sevgiler

Gülen Tezer dedi ki...

Geveze'm;
Zamanım kısıtlı.Bu nedenle seni kısacık zamana sığdırmak istemedim; yazını daha sonra okuyacağım.Sadece taşındım, öptüm diyecektim.

Geveze Kalem dedi ki...

Belginciğim, rica ederim.;-)
Gülenciğim, biliyorum, takipteyim.:)

sufi dedi ki...

Halil Cibran'ın her sözünü ayet gibi okuyorum nedense.İletimin için teşekkürler canım.Sevgilerimle dilek.

Geveze Kalem dedi ki...

Ne güzel söylemişsin Dilekciğim.:)
Sevgiyle...